شب ها و روز ها

می گویند روز با طلوع آغاز می شود...پس چرا 1 بامداد تاریک ترین نقطه ی شب است؟!

شب ها و روز ها

می گویند روز با طلوع آغاز می شود...پس چرا 1 بامداد تاریک ترین نقطه ی شب است؟!

پله پله با آسانسور یا نردبان؟!

قرار بود قبل از تموم کردن یک کتاب درموردش نظر ننویسم..قولی بود که به خودم داده بودم....

ولی کتاب پله پله تا ملاقات خدا... تو همون چند صفحه ی اول اونقدر تو ذوقم زد که نگو...

کلا واسه همین چیزاست که از بحث و مطالعه در مورد مولانا و چنین افرادی خوشم نمیاد .

ما تو قرآن داریم که پیامبر از جنس خودمونه..بشری از جنس ما...

پس چرا یه جوری بزرگان دین و عرفان رو بت میکنیم که تهش بگیم مولانا که مثل ما نبود...اونکه 5سالگی به آسمون میرفت! فرشته میدید! همچین حرفایی....

خب که چی؟ اون فرد رو داریم بزرگ میکنیم یا داریم تلاش برای بهتر شدن رو کوچیک و بی معنی میکنیم؟

من 5سالگی توپ بازی میکردم. پس من چیزی از خدا نخواهم فهمید. در نتیجه شب بخیر.. الان چند شبه داره رو این کتاب خوابم میبره :|

انتظار داشتم این "پله پله" شروعش از رو زمین باشه نه از آسمون!


البته باز هم میگم که دارم خیلی عجولانه مینویسم و هنوز خیلی کم خوندم... رخوت و خواب آلودگی خاصی واسم میاره تقریبا معادل با خوندن بیوشیمی..که نمیذاره زیاد پیش برم. احتمال داره نظرم درست نباشه.

نظرات 2 + ارسال نظر
پاییزی پنج‌شنبه 25 شهریور 1395 ساعت 23:40

سلام نیایش
منم این کتاب رو با هزاران مکافات و مصیبت بالاخره تموم کردم.به نظرم زیاد با افسانه قاطیش کردن و تنها دو نکته از این کتاب سنگین برداشت کردم .
1 ) جناب آقای دکتر زرین کوب فرهنگ لغت زنده هستن و برای فهم و درک کتاب آدمای معمولی مثل من رو حسابی به زحمت میندازن
2 ) مسیر طریقت بلاشک ادامه شریعت هست و هرگز نمیشه انتظار داشت از وسط راه شروع کرد و به انتهای درستی رسید

سلام.قاطی کردن افسانه با عرفان اصلا قشنگ نیست! یجور خیانته..
در مورد سنگینی متن تعجب اینجاست که تو مقدمه ادعا کردن که این کتاب برای عموم مردم نوشته شده و برخلاف کتاب های قبل سخت و نامفهوم نیست! درنتیجه من کلا بی خیال رفتن سراغ بحر در کوزه و... شدم!
در مورد مسئله ی دوم.. کنجکاو شدم هرجور شده کتاب رو تموم کنم!

:) پنج‌شنبه 25 شهریور 1395 ساعت 23:02 http://my-netbook.blogsky.com

سلام
نویسنده" پله پله"، "آقای قرائتی"هست؟

سلام
نه دکتر زرین کوب نوشتن.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد